RSS

Bizner Bank, 6 redenen om geen klant te worden

Jelle Filed Under: Labels: , , , , , , , , ,

"Bizner. Ongewoon. Ondernemend"

Ongewoon zijn de jongens en meisjes van Bizner zeker. Deze bank voor ondernemers blijkt meer nadelen dan voordelen te kennen.

Lees ook over mijn ervaringen met de klantenservice van Bizner.

Om te beginnen de voordelen: Bizner bank biedt een directe koppeling aan tussen de bankrekening en de online boekhoudsoftware van Reeleezee. Daarnaast is Bizner 2 tot 3 euro per maand goedkoper dan een bankrekening bij een echte bank. Tot zover de voordelen.

Nadelen Bizner bank:
  1. Bizner geeft geen bankverklaring, dus een ondernemer bij Bizner zal nooit een eenmanszaak of vof om kunnen zetten naar een BV
  2. Bizner biedt geen iDeal koppeling aan, ondernemers met een webwinkel kunnen de mogelijkheid om iDeal als betaalmethode te integreren in de webshop wel vergeten
  3. Het is niet mogelijk om ontvangen cheques op een Bizner rekening te laten storten, ontvangen cheques op bedrijfsnaam kun je dus gewoon in de prullenbak gooien
  4. Met ingang van 1 december 2008 heft de Bizner bank een jaarlijkse provisie van 1,5% over het volledige krediet van 5000 euro. Dit geldt ook als je het krediet niet (volledig) gebruikt! Deze kosten komen neer op €75,00 per jaar of € 6,25 per maand. Bizner heft deze provisie bovenop de forse jaarlijkse rente van 10,5%
  5. Als je een lening aanvraagt krijg je van Bizner een 'ja' of een 'nee'. Bizner geeft geen toelichting op een afwijzing. Ook de beoordelingscriteria worden niet prijs gegeven.
  6. Bij pinautomaten van de Rabobank kan per dag €1.250 opgenomen worden, bij pinautomaten van andere banken is dit maximaal slecht €250 per dag.

En de reclame was nog wel zo veelbelovend, jammer dat de uitvoering zo slecht is:


| edit post

12 Responses to "Bizner Bank, 6 redenen om geen klant te worden"

  1. Anoniem Says:
  2. Verder heeft bizner geen mogelijkheid om contanten te storten via een bank of automaat, gek genoeg kan dit bij de rabobank, waar bizner tenslotte onderdeel van is , ook niet!
  3. Anoniem Says:
  4. Het is echter wel een bank zonder voorkeuzeselectie als je belt. Je krijgt gewoon iemand van vlees en bloed aan de lijn.
    Daarnaast is het erg handig dat de spaarrekening gekoppeld zit aan de betaalrekening. Zo krijg je tenminste een rente over je geld zonder aan het einde de maand te weinig geld op de betaalrekening te hebben.
  5. Anoniem Says:
  6. HET IS EEN PRIMA REKENING VOOR ERBIJ EN ZEKER EEN WAARBIJ GEEN BANK IS DIE JE REKENING CONTROLEERT OP INKOMSTEN EN UITGAVEN, WAT BIJ IEDERE ANDERE BANK WEL ZO IS.
  7. Anoniem Says:
  8. De vervanging van de oude BV m.i.v. 1 juli 2010 door de SPE "Euro BV" heeft o.m. als gevolg dat een bankverklaring niet meer nodig is. Ook bij het kopen van een lege BV is geen bankverklaring nodig.


    De site van Bizner is m.i. vrij helder over de criteria van afwijzing.


    als gebruiker van passen van SNS, ABN AMRO en tot voor kort ING ben ik niet anders gewend dan een dagllimiet van 250, - bij gebruik bij een andere bank.
  9. Anoniem Says:
  10. Even een klacht over Bizner. Wij zijn een V.O.F. dat reeds omzet en winst maakt en hebben een aanvraag gedaan voor een krediet, maar zijn zonder reden afgewezen. Geen van ons heeft eerder betalingsachterstanden etc. gehad en toch zijn wij afgewezen. Na telefonisch contact te hebben gehad wilden zij geen reden geven voor afwijzing, beetje raar..

    Meer mensen die hier last van hebben gehad?
  11. Bizner-User Says:
  12. De komst iDeal staat er al bijna 3 jaar op. Komt binnenkort... yeah right!

    En wat komt er dan? Betalen via iDeal of betalingen ontvangen via iDeal? Zonder iDeal is dit geen internet bank, lijkt er niet eens op.

    Redelijk tevreden over de functionaliteit, maar sommige zaken zijn toch echt heel erg bagger geregeld.
  13. Anoniem Says:
  14. Reeds ruim een jaar een rekening bij Bizner, integratie van de bankrekening met Reeleezee werkt prima. Nadelen als geen ideal en provisie op krediet wanneer je dit niet gebruikt kan ik bevestigen. Wel heb ik contact gehad met bizner en zij hebben aangegeven dat zij nu in het implementatietraject van ideal het einde naderen en dit jaar zeker wordt afgerond. Zij hebben veel reacties van klanten gehad en beseffen dat dit nummer 1 prio heeft. Uitgaande van het goede geloof ik ze graag, maar ik wacht het nog even rustig af....

    Ik zou zeggen, heb je als Bizner klant wensen of klachten meld deze dan bij hun. Alle keren dat ik telefonisch contact heb gehad ben ik netjes te woord gestaan en was er begrip voor mijn verzoeken.
  15. Anoniem Says:
  16. Om even in te haken.

    Geld kan gestort worden bij een GWK kantoor. Wellicht kunnen cheques hier ook ingewisseld worden.

    Verde ris het een internet bank en goed gericht om de zaken simpel en goedkoop te houden. je betaald niet per transactie of per bankafschrift regel. De meeste banken hebben dit wel. Zoals ze het zelf beschreven, prima bank dus voor de kleine ondernemer.

    Helaas stopt de Bizner nu. Waarschijnlijk gaan we dan met zn allen ove rnaar de Rabobank a hoge tarieven.
  17. Anoniem Says:
  18. klopt Bizner stopt, iedereen krijgt voor 1 april bericht. tijd om een andere bank te zoeken, en dan maar niet de rabobank.
  19. Anoniem Says:
  20. En Waarom niet naar de Rabobank?
    Ik ben een van die mensen die zich mbt privébankzaken het afgelopen jaar behoorlijk veilig heeft gevoeld bij de Rabo !

    Op het uitblijven van Ideal na was Bizner voor mij als kleine ondernemer een perfecte bank.

    Ga er maar van uit dat de ex Biznerklanten in de toekomst minstens het dubbele kwijt zijn aan bankkosten.
  21. Anoniem Says:
  22. Zojuist contact gehad met mijn "nieuwe" bank kantoor ... ja, nieuw, OF twee maanden wachten tot de "integratie" of een "nieuwe" klant worden bij de Rabo.

    Kortom: geweigerd "want wij hebben het te druk"!!!

    Niet gelogen, echt waar!

    Uitspraak (letterlijk citaat): "Uw cijfers zijn prima maar het kost ons te veel tijd om uw aanvraag aan te nemen en meer personeel opleiden kan niet uit."

    Overigens, die "integratie" is niet gegarandeerd.
    Elk Rabo kantoor (is apart bankje) kan blijkbaar vrij zelf beslissen of ze die suffe Bizner klantjes wel willen.

    Kortom, klacht bij De Nederlandse Bank en ik hoop op een collectieve aanklacht.

    O ja, leningen worden inderdaad geweigerd sinds oktober 2009, bij mij ook in elk geval.
    Toeval? I don't think so!
  23. Anoniem Says:
  24. Beste Jelle,

    Even mijn overgrootvader geraadpleegd. Hij groef diep in zijn geheugen en kon mij vervolgens uitleggen wat een "cheque" is.
    In de loop van de jaren 90 van de vorige eeuw bleken deze ook nog eens "uitgestorven" te zijn.
    Dit is bovendien nogal in tegenspraak met je poging modern over te willen komen en online je zaken te willen regelen.

    Verder kan ik me je reactie voorstellen. Succes.

Een reactie posten